Forum Stowarzyszenia Blady Gród Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Magia - Zasady

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum Stowarzyszenia Blady Gród Strona Główna -> Zasady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat

Czy zasaday magii są dla Ciebie w pełni zrozumiałe?
Tak
82%
 82%  [ 14 ]
Nie
17%
 17%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 17

Autor Wiadomość
laska
Prawie Siewca Grozy


Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:24, 26 Lut 2007 Temat postu: Magia - Zasady

Magia

Wstęp

W świecie Warhammera, magia istnieje, aczkolwiek nie jest dla wszystkich rzeczą tak oczywistą. Jest to sztuka przeznaczona dla wybranych, budząca strach wśród ludzi nieświadomych jej istnienia, i nie tylko. Przy przenoszeniu świata Warhammera z książki do życia, magia zapoczątkowała jedną z największych serii problemów. Jako że jest ona ważną kwestią w grze, nie można jej pominąć w procesie tworzenia larp’a. Oczywiste jest to, że człowiek, który wciela się w postać maga, nie potrafi czarować. Równie oczywiste jest to, że czar w jakiś sposób działa na inne postacie. Po wielu nieprzespanych nocach, ambitnych dyskusjach i wyleczeniu wielu ran powstałych w wyniku różnicy zdań, powstało kilka reguł dotyczących zagadnienia magii.

Zasady

Rzucanie Czaru

Gracz odgrywający postać czarodzieja, żeby rzucić czar potrzebuje komponentów. Potrzebny jest zwój z czarem i kulka MT ( Magic Target). Na zwoju zapisana jest nazwa i inkantacja zaklęcia. By rzucić zaklęcie, gracz musi wymówić całą formułkę głośno i wyraźnie, przy czym przez cały czas odczytywania zaklęcia, gracz musi trzymać w ręku kulkę MT. Po skończeniu wypowiadania inkantacji, gracz głośno i wyraźnie musi przeczytać nazwę zaklęcia i rzucić kulką MT w ofiarę czaru. Gracz który zostaje trafiony kulką,(za trafienie uznawane jest równierz to, gdy kulka MT trafi w tarczę czy broń postci) musi bezwzględne wykonać działanie czaru. Gracz znajduje się pod działaniem czaru, do momentu gdy nie zostanie uleczony przez postać która ma taką moc, lub gdy mag, który rzucił zaklęcie nie oddali się z pola walki.

Zwoje

Na larpie, magowie w celu rzucenia jakiegoś zaklęcia, muszą spełnić kilka warunków. Jednym z tych warunków, jest posiadanie komponentów wymaganych do rzucenia czaru. Poniżej znajdziecie szczegółowy opis jednego z nich, mianowicie zwojów.


Co to są zwoje?
- Zwoje to kartki papieru, na których została zapisana formułka czaru, jego opis i działanie.

Do czego służą zwoje?
- Do poznania istoty czaru i jego szczegółów, zwoje także traktowane są jako komponent do czaru (nie musimy go czytać jeżeli znamy jego treść, możemy nauczyć się jej na pamięć. Z drugiej strony, nawet jeżeli znamy treść inkantacji, a zwój zostanie nam skradziony, nie możemy już używać tego czaru).

Jak używać zwojów?
- Przy rzucaniu zaklęcia trzymamy zwój w ręku i wypowiadamy formułkę czaru, która jest na nim zapisana. Zwoje są wielorazowego użytku.

Jak zdobywać zwoje?
- Zwoje traktowane są jak przedmiot, czyli mogą być kupione, wygrane, znalezione, ukradzione, mogą być także nagrodą za wykonane zadanie czy też podarunkiem od nieznajomego.

Kulki Magic Target

Na larpie, magowie w celu rzucenia jakiegoś zaklęcia, muszą spełnić kilka warunków. Jednym z tych warunków, jest posiadanie komponentów wymaganych do rzucenia czaru. Poniżej znajdziecie szczegółowy opis jednego z nich, mianowicie kulek Magic Target(MT).


Co to są kulki MT?
- Są to niewielkie, wypchane papierem woreczki wykonane z różnych miękkich materiałów.

Do czego służą kulki MT?
- Służą jako komponent do czaru i wskaźnik ofiary.

Jak używać kulek MT?
- W czasie inkantacji czaru, trzymamy kulkę MT w ręku, po skończeniu wymawiania formułki rzucamy kulką w ofiarę zaklęcia.

Jak zdobywać kulki MT?
- Kulki MT traktowane są jak przedmiot, czyli mogą być kupione, wygrane, znalezione, ukradzione, mogą być także nagrodą za wykonane zadanie czy też podarunkiem od nieznajomego.



Proszę o nie komentowanie w tym temacie, jest tu umieszczony w celach informacyjnych.

Made by Laska


Rock&Roll


W takim wypadku zamykam temat, w razie pytań zapraszam do działu Pytania i niejasności
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum Stowarzyszenia Blady Gród Strona Główna -> Zasady Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin