Autor Wiadomość
Miodmił
PostWysłany: Wto 19:59, 02 Cze 2009    Temat postu:

Ja z kolei zagłosowałem na Wiedźmina, ale wszystko zależy od koncepcji gry. Najlepiej system sprowadzić do jak najmniejszych ilości rzutów, a kwestie sporne ograniczyć do kostki jednego rodzaju. Młotek I edycja, jak go się z upgraduje też się sprawdza. Co do Crystalicum. Jest to jedyny z wyżej wymienionych w jaki nie grałem, ale z tego co słyszałem ma mechanikę podobną do BESM ( Big Eyes Small Mouth ) - idealny system do gier hack'n'slash-owych
tuerth
PostWysłany: Nie 16:04, 12 Kwi 2009    Temat postu:

Czy ja wiem czy taka znowu skopana walka wręcz w neuro? Mało przydatna i tak naprawdę rzadko jest powód żeby jej używać, a więc i dobrze poznać. Może jakby ją dobrze rozgryźć to by była ok. Podobno dużo lepsza mechanika walki wręcz jest w Monastyrze, a z tego co przeglądałem podobną ma mechanikę.
D20 po 3 godzinach nie jest nudna;P Nudna się robi kiedy MG nudzi
Pendzel Kleosin
PostWysłany: Nie 14:43, 12 Kwi 2009    Temat postu:

Neuro ma ciekawą mechanikę jeśli chodzi o grzebanie w silnikach, główkowanie i strzelanie ale walka w ręcz jest tak skopana że zdarzają się walki polegające na rzucaniu kośćmi przez pół godziny.

D20 Jest uniwersalna ale w sesjach trwających 3 godziny + robi się nudna.

Do zaklęć można częściowo użyć mechaniki z Mordheim, a mianowicie przerzucić trudność czaru na kościach.
Gambit
PostWysłany: Sob 10:57, 11 Kwi 2009    Temat postu:

Benio słusznie prawi wódki mu dajcie... ja zresztą też bym się napił...

Co do magii to trzeba najpierw określić:
- kto ma jej używać (kapłan,mag,szaman czy inny popapraniec)
- skąd się wzięła w świecie (dar bogów, siła umysłu albo jakaś inna cholera)
- oraz pod jaką postacią występuje
jako rytuał mistyczny czy też jako (efektowna/efektywna) ,,kula ognia"

Mechanikę magii określiłbym po ustaleniu świata w którym ma być używana.
Benio
PostWysłany: Pią 17:36, 10 Kwi 2009    Temat postu:

Jeżeli chodzi o mechanikę magii, to uniwersum narzuca zasady korzystania z niej.

1. Jeżeli rzucanie czarów powoduje wyczerpanie organizmu maga to 1 edycja warhammera przedstawia ciekawą mechanikę.

2. Jeżeli używanie magii jest nieograniczone lecz niesie ze sobą duże ryzyko i nieprzewidywalność to 2 edycja warhammera nieźle to rozwiązała.

3. Mechanika magii D&D nadać się może, ale tylko wykreowana dla klasy zaklinacza/Barda/Kapłana
Kruk
PostWysłany: Pią 16:13, 10 Kwi 2009    Temat postu:

poruszyliście temat zaiste godny dyskusji, ale nie wydaje mi się, żeby to było miejsce, aby to poruszać Smile. jeśli chcecie krytykować jakiś system to może pójdziemy na piwo? wtedy i ja pójdę z wami. ale teraz już skończcie te dysputy i powróćcie do tematu pierwotnego
tuerth
PostWysłany: Pią 13:15, 10 Kwi 2009    Temat postu:

A czy czar światełko jest wystarczająco epicki? Nie! A czy pożoga zagłady jest epicka? Jest! Więc chyba nie ma wątpliwości
A jakby ci się nudziła magia w DnD to poszukaj "Podręcznika Psioniki'. To dopiero jest system "czarowania"(własciwie to mocy, ale to uproszczenie ).
kelus
PostWysłany: Pią 10:56, 10 Kwi 2009    Temat postu:

heh pisałem przecież, że chodzi mi o mechanikę nie roleplay.
Chesz mi powiedzieć, że taki mag jest wyczerpany i nie może rzucać głupiego światełka, ale różne demony inne potwory, czy pożogi zagłady mogą wciąż rzucać? Wink
tuerth
PostWysłany: Pią 9:17, 10 Kwi 2009    Temat postu:

Faust: O właśnie, jeszcze karcianki. Ale ja tego jakoś nie widziałem. To nie dla mnie Razz
Faust & D.: DnD jest heroic jak lecimy z podręcznikiem. Spróbuj nie dawać złota, i robi się jakoś trudniej, albo dać duuużo złota. Taki heroic że szok. A heroic z cthulhu? Nie mam pomysłu
kelus: on na dzień dobry jest wyczerpany, bo przygotowując czary już je rzucił i nie skończył z zamiarem skończenia potem A co do grywalności, zależy jak odgrywasz->powołam się na Faustowych zaklinaczy Wink
Znam prostszy: bierzesz 2K6 dodajesz(+jakieś um. walki ) i porównujesz z przeciwnikiem,który zrobił to samo, kto ma więcej wygrywa->zadaje obrażenia xD
kelus
PostWysłany: Pią 0:22, 10 Kwi 2009    Temat postu:

Faust: bez jaj koleś jest wyczerpany rzucaniem jednego czaru ale inne może dalej rzucać. magia w dnd jest tragiczna, jedynie zaklinacz jest jako tako grywalny pod względem mechaniki
wiele razy widziałem magów, którzy przestawali być przydatni, bo po 1-2 walkach byli wyczerpani ;> Jak na system heroic, w którym zabija się masę potworów dnd wypada słabo w magii (w 4.0 całkowicie to pozmieniali)
Zgodze się, że z dnd można zrobić dark fantasy Smile

Kruk: mam prawo krytykować system, ktry uważam za słaby (pod względem maggi )
System rzutów najprostszy jest w młotku. bierzesz dwie kości k10 i jestes w domu
D.
PostWysłany: Czw 22:09, 09 Kwi 2009    Temat postu:

Fauscie zgodze sie ale nie do konca. Fakt wszystko zalezy od mg, graczy i klimatu danej sesji i nie mowie ze sie nie da zrobic dnd w klimacie dark tylko jest taki maly problem ale bardzo znaczacy. Im wyzszy level postaci i im wyzszy poziom ich skoksania tym trudniej o to. Zwlaszcza ze nie ma co sie klucic ze dnd z zamyslu jest systemem heroic nie mowie czy to zle czy dobrze bo to mialkie bo sa gusta i gusciki. Mowilem o stereotypie i tyle. Jak ktos jest mongolskim dzieckiem to i z call of cthulhu zrobi heroic bo pewnie sie da (moj umysl nie ogarnia jak ale to nie znaczy ze nie mozna) ale nie takie bylo standardowe zalozenie tworcow i tyle
Ps. Przepraszam za offtop i mam nadzieje ze to koniec dyskusji o tym co sie z danym systemem da a czego nie tylko przejdziemy do czegos bardziej merytorycznego zwiazanego z tematem.
Faust
PostWysłany: Czw 21:23, 09 Kwi 2009    Temat postu:

Kruk: Jeśli chcecie brać pod uwagę ściągnięcia mechaniki do swojego systemu to najlepiej żebyście mieli rozpisaną każda mechanikę z Ankiety musicie pomyslec logicznie co jak gdzie sie sie czym rzuca i czy to nie będzie zajmowało połowę dnia podliczanie czy trafiłem przeciwnika czy nie. Porzucać pomyśleć, żeby gra była prosta Smile

Kruk:Będę szczęśliwy jak mały bobas który dostał cukierka jeżeli będę mógł wam się w czymś przydać

Off topy ( za które mogę dostać ostrzeżenie [ tak wiem co tym grozi] ale nie mogę sie powstrzymać ):

Tuerth: Ostatnia karcianka doszła by do skutku tylko nie miałeś ochoty współpracować.

D.: Może D&D było tworzone z zamysłem Heroic Fantasy ale nie zawsze jest to Heroic i cukierkowa kraina mlekiem i miodem płynąca. Można z tego zrobić naprawdę Dark albo Horror Fantasy. I zawsze będę tego bronił.
tuerth
PostWysłany: Czw 20:56, 09 Kwi 2009    Temat postu:

Faust, to jest przerażające, bo temu hasłu towarzyszy zazwyczaj "zróbmy bitewniaka", "zróbmy planszówkę!" I żeby to raz do roku...
Osobiście uważam, że tworzenie mechaniki nie jest zbyt trudne. Coś grywalnego da się zrobić w ok. 5 minut nawet(sprawdzone ), tylko trzeba jeszcze poprawiać to i owo.[pograć-potestować]
A rzutów to lepiej jak jest jak najmniej. Szybciej się gra i jakoś tak ciekawiej Wink
PS: W DnD przygotowywanie czaru oznacza rzucenie go "nie do końca".A że mag ma ograniczone możliwości...
D.
PostWysłany: Czw 20:25, 09 Kwi 2009    Temat postu:

Hm mam taka drobna sugestie, moze zanim zaczniecie sami kminic rzuccie okiem na system GURPS. Nie wiem czy znacie ale to generalnie bardzo elastyczna mechanika ktora z zalozenia ma pasowac do kazdego uniwersum, wiec moze i tu by sie sprawdzila. Nie moge powiedziec o tym za duzo bo dawno to czytalem ale z tego co pamietam jest w miare spoko i chyba nawet za free mozna sciagnac wszystkie pdf ze stronki jesli by sie nie dalo to jak sie ze mna skontaktujecie to moge udostepnic cos ze swych zbiorow.
Ps. Co do systemu to jesli chodzi o koksanie postaci i szukanie maksymalnych przegiec to mechanika dnd jest spoko nie oszukujmy sie to system heroic i nie ma co sie czepiac do slotow na czary czy innych tego typu rzeczy. Jesli zalezy wam na prostocie i klarownych zasadach to system z wod jest spoko w sumie nawet mechanika jednego z moim zdaniem z fajniejszych systemow Gasnace Slonca jest do niego bardzo zblizona. Jesli chodzi zas o moja prywatna opinie to warhammer poza tym jest dosc banalny w obsludze rownie co wod. A pomysl z mana troche tak jak w zapomnianej juz 1 ed wh nie jest tez taki glupi.
Mam nadzieje ze cos pomoglem jesli potrzebujecie jednak tego gurpsa to odzywajcie sie na na priwa.
Kruk
PostWysłany: Czw 20:10, 09 Kwi 2009    Temat postu:

na początku życzyłbym, abyście skończyli rozmowy w stylu " w dnd czary się zapomina dlatego jest be" i "system magii jest prosty i zrozumiały". no
a teraz do rzeczy: Faust, jeśli sami czegoś nie sklecimy to wezwiemy kogoś do pomocy i nie wykluczone że to będziesz Ty skoro już masz wprawę w wymyślaniu mechanik. a na pomysł z przerabianiem już wpadliśmy, ale powtarzam, że chcemy poznać wasze opinie na temat systemów rzutów.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group